2009 But head met de Honda op reis

Geselecteerde oudere toerrit verslagen van Nostalgie.

Moderator: intruder

intruder
Contacteer:

2009 But head met de Honda op reis

Bericht door intruder » 23 jul 2016, 14:48

Berichtdoor Butt head op 19 jan 2014 23:17

begin 2009 ben ik met een paar vrienden op het idee gekomen om op vakantie te gaan met de brommer. de bestemming moest München zijn. maar ik zat met een probleem. ik had geen brommer die geschikt was enkel een hoopje ss50 en een zb waar geen bagage op te knopen was.
dus de ss50 moest voor de zomer klaar zijn.
begin februari werden de eerste bestellingen geplaatst. en al snel begon de ss op een brommer te lijken. bij een maat kocht ik een set wielen. voor was er een grotere trommel in gespaakt en er zaten aluminium wiehmann velgen om heen.
Afbeelding

na wat spul te hebben gepoedercoat zag hij er zo uit.
maar ja toen moest er nog een blokje komen. natuurlijk mocht hij niet te hard lopen aangezien hij nog op bezoek moest bij onze vrienden van het rdw voor een mooie gele plaat.
Afbeelding

het blokje werd redelijk origineel. enkel zat er toen een snelle nokkenas en een snelle cilinderkop op. ook had ik een aluminium cilinder laten honen en voorzien van een nieuwe zuiger.
het blokje liep als nog veelte hard hoe kan het ook anders. de brommer werd al snel begrenst door een pakking tussen het in laat spruitstuk en cilinderkop. de door laat was nog maar 8mm. als het motortje liep gaf het een klikkend resultaat maar er was te weinig tijd om dat op te lossen want de ss50 moest naar het rdw voor een kenteken.
Afbeelding

na het dat de ss in een keer goed gekeurd werd had ik nog 2 maanden voor we op vakantie gingen, zat tijd om het blok goed in te rijden, dus bij thuis komst wed gelijk de pakking vervangen voor een pakking waar het blokje wel goed mee kon ademen.
er werd veel met de vrienden rond getoerd. en toen gebeurde het 4 weken voor dat we op vakantie gingen liep het blok kapot. drama.
ik ben toen de zelfde dag nog op de motor gesprongen voor een nieuwe zuiger cilinder en cilinderkop. ik kwam thuis met een 70cc setje dat ik combinatie met een 19mm carburateur zou voldoende vermogen moeten leven voor de eifel.
maar helaas het blok met de 70cc wou maar niet goed lopen. dus met de auto naar de winkel gereden en een blok gehaald.
het werd een 108cc motor blok. dat blok werd er snel onder geklust de carburateur werd voorzien van een grotere sproeier. ik heb uit eindelijk nog 200km kunnen maken voor dat we op vakantie gingen.

ik had nog wat lelijke dingen gekocht zo dat het niet zonde zou zijn als de brommer op vakantie omviel.
Afbeelding

inclusief domdom op het stuur. ik was er klaar voor.
Afbeelding

de route begon richting visé dat licht in belgie net over de grens bij maastricht. daar was nog een dax en monkey treffen. na dat we daar vertrokken zijn zijn we richting de eifel gereden. de hele reis liep voorspoedig. we ware nog geen eens op de helft van de geplande tijd of we hadden de bestemming al bijna bereikt.
dus we hebben savonds na kort over leg besloten om naar oostenrijk te rijden.
na een dag rijden zaten we in oostenrijk. daar hebben we een camping gezocht. en besloten een rust tag te houden. we waren toen net 1 week onderweg van de geplande 3 weken.
we zijn tijdens de rust dag nog een beetje in de omgeving van de camping gaan rond toeren. tijdens het avond eten besloten we nog even italie aan te doen en dan weer richting huis. via luxemburg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nou bettus.

nu nog een paar kiekjes van jullie reizen.
Zundapp 517
Intruder VS 800
a'j neet naor buutn gaot, kom ie ok nargens.

Plaats reactie